Wieści z „Ogarnij Chaos®” – czerwiec 2022

Nadeszły długo wyczekiwane wakacje. Dopiero co zaczynaliśmy nowy rok, a już jesteśmy na półmetku. Podsyłam Wam kilka słów na temat tego co dzieje się w projekcie „Ogarnij Chaos®”.

Niespodziewane zmiany planów

Gdybym miał podsumować mijające półrocze jednym zdaniem to byłoby to: „Kontroluj to na co masz wpływ, adaptuj się do tego co nagle się pojawia”.

Mam takie poczucie, że ostatnie miesiące to ciągłe zmaganie z nagłymi niespodziewanymi zmianami planów we wszystkich sferach mojego życia, nie tylko zawodowych. Zaczęło się jak pewnie dla wielu z Was 24 lutego…

A potem to już rollercaster:

Szok związany z wybuchem wojny i nagłe przełożenie wajchy na wsparcie osób, które w tym szoku nie mogły efektywnie pracować.

Pomoc przy organizacji punktu wytchnieniowego dla uchodźców w Żyrardowie.

Zaopiekowanie konkretnej rodziny z Kijowa – codzienna pomoc w aklimatyzacji i rozpoczęciu nowego życia tu w Polsce.

Zachorowałem na COVID – na szczęście w miarę łagodny przebieg.

Objawy postCOVID – 3 tygodnie po wyzdrowieniu nagły atak skutków ubocznych post-COVID, na tyle poważny że zaczęło się tourne po lekarzach i diagnostach. Na szczęcie obecnie sytuacja wraca do normy i mogę już w miarę normalnie funkcjonować.

Okradzenie naszego mieszkania – i nagły chaos związany ze sprzątaniem tego całego bałaganu. To było dość duże tąpnięcie emocjonalne dla całej naszej rodziny.

Mam nadzieję, że ten rolercaster już się zatrzymał i druga połowa roku będzie spokojniejsza i bardziej przewidywalna 🙂

A co tam w projekcie „Ogarnij Chaos®”?

Pomimo wspomnianego wyżej rollercastera mam wrażenie, że projekt podąża w dobrym kierunku.

Terminy na konsultacje indywidualne i szkolenia sprzedane na kilka miesięcy w przód – wszystkie szkolenia na ten rok są już zarezerwowane. Została nam ostatnie 1 konsultacja zamknięta, które mogę dostarczyć w tym roku.

Współpraca z SWPS – w przyszłym roku poprowadzę zajęcia „Ogarnij Chaos®” na studiach podyplomowych „Agile Lidership” na SWPS.

Współpraca z Collegium Civitas – w przyszłym roku poprowadzę zajęcia „Ogarnij Chaos®” na studiach podyplomowych „NVC w organizacjach” w Collegium Civitas.

Kurs video podstawą do skalowania – wciąż zbieram owoce stworzenia w ubiegłym roku kursu video „Ogarnij Chaos®” – jest to silny fundament pod budowę drugiej „nogi” firmy, a także dla skalowania działalności.

Opóźnienie w produkcji kursu – niestety z powodu rollercastera załapałem spore opóźnienie w produkcji bonusów, więc i aktualizacja kursu będzie musiała poczekać.

11 urodziny projektu – w kwietniu minęło 11 lat istnienia projektu „Ogarnij Chaos®”.

Certyfikacja konsultanta „Ogarnij Chaos®” – zacząłem szkolić drugiego konsultanta, który oprócz mnie będzie dostarczać usługi spod znaku „Ogarnij Chaos®”.

Na początku roku odbyła się bardzo kameralna edycja programu rozwojowego „Ogarnij Chaos®” – w sumie udział w niej wzięły 4 osoby. Mam wrażenie że dzięki takiej kameralności powstały niezwykłe więzi, a i mogliśmy wejść głębiej w niektóre obszary produktywności.

Przedsprzedaż programu jesiennego– właśnie uruchomiliśmy przedsprzedaż jesiennej edycji otwartego programu rozwojowego „Ogarnij Chaos®”.

Powrót na salę szkoleniową – po 2 latach przerwy wróciliśmy do szkoleń realizowanych stacjonarnie! Ależ przyjemnie ponownie wrócić na salę szkoleniową i do fizycznego kontaktu z Uczestnikami!

„Bring Order into Chaos” – po dłuższej przerwie zacząłem prowadzić usługi w języku angielskim i w tym roku oferujemy usługi również dla zagranicznych Klientów.
To chyba najważniejsze fakty dotyczące tego co dzieje się w projekcie.
Jeśli chcielibyście, aby pogłębić którykolwiek z tych punktów, dajcie znać.

Aktualne zmagania w projekcie „Ogarnij Chaos®”

Oczywiście, dla pełnej perspektywy warto dodać, że są również zmagania z którymi się mierzymy.
W obszarze projektu „Ogarnij Chaos®” przychodzą mi głównie cztery następujące:

Wyprostowanie zaległości w dostarczeniu obiecanych treści w kursie video „Ogarnij Chaos®” – o ile sam kurs video w całości został dostarczony w terminie, to 2 obiecane bonusy mocno się opóźniły. Mini-szkolenie „Twój pierwszy System Zarządzania Zadaniami” został już opublikowany z opóźnieniem, a prace nad mini-szkoleniem „Zrozum swojego szefa” wciąż trwają. Mam nadzieję, że ciągu 2-3 tygodni już będzie wydany.

Brak nowych odcinków bloga i podcastu – miałem zamiar kontynuować publikację podcastu zaraz po zakończeniu prac nad kursem video. Niestety wspomniane wyżej wydarzenia sprawiają, że aktywności związane z publikacją treści wciąż czekają zaparkowane na lepszą przyszłość. To jest dla mnie szczególnie trudne emocjonalnie, bo mam mnóstwo nowych doświadczeń do przekazania i bardzo mi zależy, aby tworzyć nowe treści. Jednocześnie jeśli bym teraz zaczął to robić, to sam wpadłbym w przeciążenie, z którego pomagam wychodzić moim Klientom. Mam nadzieję, że znajdę sensowne rozwiązanie w drugiej połowie tego roku. Trochę pocieszam się faktem, że jeśli komuś brakuje moich nowych treści to całe mnóstwo znajduje się w kursie video. Jest tam ponad 30 godzin materiału – esencja tego czego przez 10 lat nauczyłem się o produktywności i wychodzeniu z przepracowania.

Brak nowych wydań newslettera – podobnie jak wyżej. Mam poczucie, że zaniedbuję ostatnio komunikację z Wami 🙁 Brakuje nie tylko treści, ale również komunikacji do Was. Dostałem nawet wiadomość od jednej osoby, że obecnie wysyłam jedynie maile sprzedażowe, w których próbuję namówić Was na zakup moich usług. Nie chcę obiecywać poprawy w tym obszarze, bo nie wiem czy słowa dotrzymam. Jeżeli wygeneruję nowe przestrzenie na częstsze pisanie, na pewno się o tym dowiecie. Obecnie mogę jedynie prosić Was o więcej wyrozumiałości w tym obszarze.

Klarowność wizji dalszego rozwoju – czwartym zmaganiem jest wypracowanie wizji dalszego rozwoju. Jestem obecnie w procesie coachingowym, aby uporządkować aspiracje i wizję na kolejne lata projektu „Ogarnij Chaos®”. Projekt doszedł do takiego momentu, że pojawiło się za dużo możliwości dalszego rozwoju. Pracuję teraz nad tym, aby wybrać taki kierunek, który przyniesie najwięcej korzyści. Mimo, że to zmaganie, to jednak widzę w nim bardzo dużą wartość, a czasem nawet frajdę.   Przedsprzedaż biletów na program rozwojowy „Ogarnij Chaos®” – Jesień 2022

Przedsprzedaż biletów na program rozwojowy „Ogarnij Chaos®” – Jesień 2022

Kilka dni temu wystartowaliśmy z przedsprzedażą i rekrutacją kolejnej grupy do programu rozwojowego „Ogarnij Chaos®”. Jestem ciekaw czy tym razem uda zebrać się grupę. Program startuje 22 września. Obecnie mamy najniższe ceny biletów. Po więcej szczegółów proponuję zajrzeć tutaj:

>>Sprawdź szczegóły, terminy i ceny programu „Ogarnij Chaos®” Edycja Jesień 2022

Do 30 czerwca najniższa cena biletów!

Najnowsze treści spod szyldu „Ogarnij Chaos®”

Mimo, że nie opublikowałem wiele na blogu, to jednak trochę publicznie dostępnych treści udało się stworzyć.

Audycja radiowa: „To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne” Grega McKeowna. Jak uprościć realizację rzeczy ważnych, ale trudnych?” – Mikołaj Foks zaprosił mnie do swojej audycji i rozmawiamy o upraszczaniu tego co robimy. Punktem wyjścia do rozmowy jest najnowsza książka Grega McKeowna „To jest proste!”.

Rozmowa: Microsoft Surface Pro 7 lepszym laptopem niż iPad Pro? – Bernard Fruga zaprosił mnie do siebie na kanał YT i próbujemy zebrać doświadczenia z używania Microsoft Surface Pro i porównać je z doświadczeniem pracy na IPad.

Rozmowa: Jak pokonać przepracowanie? – Joanna Cieplak-Ospalska z podcastu Marka Eksperta Online przepytała mnie z procesu wychodzenia z przepracowania. Myślę, że znajdziesz tam wiele dla siebie praktycznych podpowiedzi jak poradzić sobie z przeciążeniem pracą.

Rozmowa: Jak ogarnąć chaos w projektach i zadaniach? – Angelika Chimkowska zaprosiła mnie do swojego podcastu aby podpowiedzieć co zrobić, aby mieć uporządkowane projekty i zadania, których się podejmujemy.

Rozmowa: Przepracowanie – wielkie niebezpieczeństwo HR – Dawid Zaraziński z portalu StronaKadry zaprosił mnie do rozmowy na temat przepracowania z perspektywy HR.

Video mini-szkolenie: Goalscape – nagrałem krótki mini-szkolenie, które pokazuje na czym polega praca z Goalscape. Prezentuję Goalscape na przykładzie pomocy uchodźcom z Ukrainy, ponieważ Goalscape oferuje bezpłatny abonament każdemu, kto jest zaangażowany w niesienie pomocy humanitarnej dla Ukrainy.

Artykuł: Efektywna pracy z wojną w tle – napisałem krótki artykuł jak poradzić sobie z sytuacją, gdy zbytnio rozprasza nas sytuacja trwającej wojny w Ukrainie.

Zestawienie: Aktualizacja listy Systemów, które polecam – zaktualizowałem listę polecanych Systemów Zarządzania Zadaniami.

Przydatne narzędzia

Za darmo: Goalscape – w związku z wojną w Ukrainie, Goalscape oferuje bezpłatny dostęp do swojej aplikacji, dla wszystkich niosących pomoc humanitarną dla Ukraińców.

Za darmo: Nozbe – w związku z wojną w Ukrainie, Nozbe oferuje bezpłatny dostęp do swojej aplikacji, dla wszystkich Ukraińców, dla osób niosących pomoc humanitarną dla Ukrainy oraz dla organizacji walczących z dezinformacją.

Na zakończenie

Na zakończenie chciałbym się z Wami podzielić jedną, ważną perspektywą, której zwykle nie widać, a jednocześnie spotykam ją u praktycznie każdej osoby, która decyduje się na wysoką produktywność bez przepracowania.

Jak widzisz, mimo że w przestrzeni publicznej nie widać, by wiele się działo, to projekt „Ogarnij Chaos®” pomimo wielu turbulencji w tym roku, krok po kroku rozwija się. Co więcej, rok do roku, realizuję coraz bardzie ambitne cele w obszarze zawodowym, również te finansowe.

Jednocześnie, wiele osób mogłoby powiedzieć „Nie robi tego co obiecał: miał pisać teksty, miał tworzyć podcast, miał pisać newsletter, miał realizować dodatkowe szkolenia„.

Więcej, ja sam mógłbym to samo powiedzieć do samego siebie i nawet mieć o to do siebie pretensję: „Miałem pisać teksty, miałem tworzyć podcast, miałem bardziej dbać o relacje i robić więcej nowych szkoleń„.

Ale w wtedy wracam do jednej, najważniejszej dla mnie perspektywy:

Decydując się na wysoką produktywność bez przepracowania, na pewno nie uda się zrealizować wszystkich oczekiwań: zarówno tych własnych, jak i tych przychodzących od różnych ważnych dla nas osób. Wielu sprawom trzeba będzie mówić NIE.

Ten projekt jest dla mnie źródłem ogromnej frajdy i głębokiej satysfakcji zawodowej. Spokojnie mógłbym w tym obszarze spędzać dużo więcej godzin, niż sobie wyznaczyłem. Pomysłów na rozwój nie brakuje. Liczba osób przepracowanych, którzy mogliby skorzystać z mojej wiedzy, w dzisiejszych trudnych czasach, raczej rośnie niż maleje.  Zatem okazji do realizowania się w obszarze zawodowym na pewno by nie zabrakło.

Tylko, że wejście w te dodatkowe aktywności, oznaczałoby rezygnację z zasad, które staram się propagować: wejście w stan przeciążenia, zaniedbanie pozostałych ważnych obszarów mojego życia, (takich jak zadbanie o siebie, zadbanie o moją rodzinę, czy budowanie innych ważnych relacji i zobowiązań, których się podejmuję, a których tu nie widać), a w konsekwencji trwanie w stanie przepracowania.

Te wszystkie zewnętrzne wydarzenia, które wpływają na tempo rozwoju projektu „Ogarnij Chaos®”, są dla mnie realnym sprawdzianem, czy zamierzam stosować sam to, czego uczę w projekcie „Ogarnij Chaos®”?

Ta perspektywa dotyczy każdego i każdej z nas. Wysoka produktywność bez przepracowania to droga, która wymaga dokonywania trudnych wyborów, rezygnowania z części naszych planów i aspiracji, by móc zrealizować te Przedsięwzięcia, które uznajemy za najważniejsze. Mam nadzieję, że dzieląc się z Wami również tą wewnętrzną, niewidoczną perspektywą,  będzie Wam łatwiej dokonywać własnych wyborów.

Tymczasem życzę wspaniałego czasu wakacji! Mam nadzieję, że podesłane materiały uprzyjemnią Wam namysł nad usprawnianiem własnej efektywności.

Pozdrawiam serdecznie,
Marcin Kwieciński

P.S.> A jeśli masz jakieś konkretne pytanie odnośnie projektu „Ogarnij Chaos®”, proszę pisz w komentarzu. Podesłane pytania pomogą mi przygotować kolejne wydanie Wieści.


Powyższy artykuł jest przykładem Newslettera „Wieści Ogarnij Chaos®”, który otrzymują Prenumeratorzy mojego bloga. Jeżeli chcesz otrzymywać newsletter „Wieści z Ogarnij Chaos®” zapisz się tutaj:

Leave a Reply