­čÄÖ´ŞĆ012: Czym jest Baza Produktywno┼Ťci?

W dwunastym odcinku podcastu odpowiadam o 5 elementach Bazy Produktywno┼Ťci.

Życzę przyjemnego słuchania, a jeżeli wolisz poczytać, to do zapoznania się z transkryptem odcinka.

(je┼╝eli nie widzisz powy┼╝ej odtwarzacza podcastu kliknij w ten link)

Transkrypt

Cze┼Ť─ç, dzie┼ä dobry, dobry wiecz├│r. Witam Was bardzo serdecznie w 12. odcinku podcastu Ogarnij Chaos┬«. Z tej strony Marcin Kwieci┼äski i w dzisiejszym odcinku porozmawiamy o tzw. bazie produktywno┼Ťci, czyli pi─Öciu podstawowych elementach, bez kt├│rych bardzo ci─Ö┼╝ko pracowa─ç bez przeci─ů┼╝enia.

Ka┼╝da dziedzina wiedzy posiada swoj─ů baz─Ö, czyli zestaw podstawowych umiej─Ötno┼Ťci, kt├│re nale┼╝y pozna─ç, aby sprawnie si─Ö w tej dziedzinie porusza─ç. I tak przyk┼éadowo: kucharz musi pozna─ç baz─Ö gotowania, aby m├│c tworzy─ç skomplikowane i wykwintne potrawy. Muzyk, aby improwizowa─ç poznaje standardy muzyczne. Programista uczy si─Ö podstawowych algorytm├│w i sk┼éadni, aby p├│┼║niej tworzy─ç skomplikowany kod i skomplikowane aplikacje. W sztukach walki te┼╝ jest podobnie: kilka podobnych form, na bazie kt├│rych p├│┼║niej buduje si─Ö zaawansowane sekwencje cios├│w, uderze┼ä, obron. Ka┼╝da dziedzina wiedzy posiada swoj─ů baz─Ö. Je┼╝eli j─ů pominiemy, to mamy do czynienia z nadmiern─ů improwizacj─ů, pope┼éniamy podstawowe b┼é─Ödy. I wtedy wiele rzeczy w dziedzinie, kt├│r─ů si─Ö zajmujemy, po prostu nie wychodzi nie dlatego, ┼╝e nie umiemy si─Ö ich nauczy─ç, tylko uczymy si─Ö ich w niew┼éa┼Ťciwej kolejno┼Ťci.

Analizuj─ůc setki opracowa┼ä na tematy produktywno┼Ťci osobistej, r├│wnie┼╝ da si─Ö zauwa┼╝y─ç, ┼╝e pewne metody, techniki si─Ö powtarzaj─ů. Podobnie, gdy por├│wnujemy autor├│w r├│┼╝nych metodyk produktywno┼Ťci czy specjalist├│w ÔÇô ka┼╝dy konsultant ma swoj─ů specjalizacj─Ö, ka┼╝dy autor, zajmuj─ůc si─Ö produktywno┼Ťci─ů, ma swoj─ů w┼éasn─ů perspektyw─Ö. Wi─Öc nawet je┼╝eli por├│wnamy te r├│┼╝ne podej┼Ťcia do rozwi─ůzywania problem├│w z produktywno┼Ťci─ů osobist─ů, do usprawniania produktywno┼Ťci osobistej, to zobaczymy, ┼╝e istnieje pewna esencja, baza tego, co trzeba zrobi─ç, ┼╝eby dana osoba osi─ůgn─Ö┼éa wysok─ů skuteczno┼Ť─ç i wydajno┼Ť─ç.

Pracuj─Ö z klientami ju┼╝ prawie 10 lat i zauwa┼╝y┼éem, ┼╝e je┼╝eli chcemy wyci─ůgn─ů─ç klienta z przepracowania, to najpierw trzeba zbudowa─ç kilka fundament├│w. Je┼╝eli je pominiemy, to wyj┼Ťcie z przepracowania si─Ö nie uda, zwi─Ökszenie produktywno┼Ťci nie nast─ůpi. Czasem klient m├│wi: ÔÇ×Marcinie, wiesz, to s─ů takie elementarne rzeczy. Ja w zasadzie o nich wiem. Mo┼╝e przejd┼║my do rzeczy bardziej zaawansowanychÔÇŁ. I musz─Ö powiedzie─ç, ┼╝e jak zaczyna┼éem projekt Ogarnij Chaos┬«, to czasem ulega┼éem wp┼éywowi klienta, chc─ůc dla niego dobrze, przyjmuj─ůc, ┼╝e rzeczywi┼Ťcie to jest za proste. A p├│┼║niej okazywa┼éo si─Ö, ┼╝e musieli┼Ťmy wraca─ç do tych fundament├│w, bo mimo ┼╝e kto┼Ť zna┼é podstawy, to nie implementowa┼é ich w spos├│b poprawny albo wr─Öcz by┼éy jakie┼Ť istotne pomini─Öcia. Wi─Öc dzisiaj, pracuj─ůc nawet z bardzo zaawansowanymi mened┼╝erami, przedsi─Öbiorcami, specjalistami, zawsze wdra┼╝amy baz─Ö produktywno┼Ťci. Bo wiem, ┼╝e jej pomini─Öcie b─Ödzie przynosi┼éo bardzo du┼╝o szk├│d.

W projekcie Ogarnij Chaos┬« tak─ů baz─Ö produktywno┼Ťci stanowi pi─Ö─ç element├│w. Pierwszy to prowadzenie RAP-u, czyli rejestru aktywnych przedsi─Öwzi─Ö─ç. Drugi ÔÇô poprawne u┼╝ywanie kalendarza. Trzeci ÔÇô umiej─Ötno┼Ť─ç profesjonalnej obs┼éugi wrzutek, czyli niespodziewanych zmian plan├│w ÔÇô r├│┼╝nych przerwa┼ä, kt├│re do nas przychodz─ů i wymagaj─ů zmiany ustalonego planu dzia┼éania. Czwarty ÔÇô umiej─Ötno┼Ť─ç dzia┼éania w rytmie tygodniowym. Pi─ůty ÔÇô znajomo┼Ť─ç algorytmu wyboru priorytetu, czyli odpowiedzenie na pytanie, co jest wa┼╝ne teraz. Przybli┼╝─Ö Wam pokr├│tce ka┼╝dy z tych element├│w, ┼╝eby┼Ťcie lepiej zrozumieli, z czym si─Ö te elementy wi─ů┼╝─ů.

Rejestr Aktywnych Przedsi─Öwzi─Ö─ç

Pierwszy element, czyli prowadzenie Rejestru Aktywnych Przedsi─Öwzi─Ö─ç, w skr├│cie RAP, polega na zaimplementowaniu zasady, kt├│r─ů spopularyzowa┼é David Allen w swojej metodyce Getting Things Done. M├│wi ona o tym, ┼╝e zadania trzymane w g┼éowie maj─ů du┼╝y wp┼éyw na obni┼╝enie naszej efektywno┼Ťci. Ta zasada brzmi: nie trzymaj zada┼ä w g┼éowie. Implementuj─ůc rejestr aktywnych przedsi─Öwzi─Ö─ç, przechodzimy do takiej sytuacji, w kt├│rej klient ju┼╝ nie m├│wi: ÔÇ×Wiesz, Marcin, ja mam za du┼╝o na g┼éowieÔÇŁ, ÔÇ×Rany, jak ja mam du┼╝o zada┼ä do zrobienia. Ile tego jest, ja ju┼╝ tego nie ogarniamÔÇŁ, a potrafi udzieli─ç bardzo precyzyjnego komunikatu, np.: ÔÇ×Wiesz, Marcinie, ja jestem w takiej sytuacji, ┼╝e mam 35 aktywnych przedsi─Öwzi─Ö─ç, z czego pod kontrol─ů ÔÇô 25, zagro┼╝onych ÔÇô 12, i niestety nad trzema utraci┼éem kontrol─ÖÔÇŁ. Tak─ů informacj─Ö w┼éa┼Ťnie wyczytamy z rejestru aktywnych przedsi─Öwzi─Ö─ç. I to zupe┼énie zmienia sytuacj─Ö. Nagle staje si─Ö ona zarz─ůdzalna, mo┼╝emy sprawdzi─ç, czy przeci─ů┼╝enie jest nadmierne, a nawet je monitorowa─ç. I zawsze potrafimy wskaza─ç, czy tych obowi─ůzk├│w mamy za du┼╝o czy ma┼éo.

Z Rejestru Aktywnych Przedsi─Öwzi─Ö─ç zobaczymy r├│wnie┼╝ nasz─ů pracoch┼éonno┼Ť─ç, czyli ile czasu potrzebuj─Ö na zrealizowanie poszczeg├│lnych zada┼ä. Wiem, ile mam zada┼ä. Wprowadzaj─ůc ├│w rejestr, uczymy si─Ö rozr├│┼╝ni─ç, czym jest przedsi─Öwzi─Öcie, a czym zadanie; porz─ůdkujemy pewne poj─Öcia, kt├│rych u┼╝ywamy. Dzi─Öki temu wiemy, ile przedsi─Öwzi─Ö─ç, zada┼ä, czyli takich konkretnych czynno┼Ťci, musimy wykona─ç, ile one b─Öd─ů trwa┼éy, i jak dobrze to kontrolujemy, czyli jak dobrze nam to idzie. RAP pozwala nam zobaczy─ç nasz─ů list─Ö opcji, w co zaanga┼╝owa─ç si─Ö oraz za jakie zobowi─ůzania odpowiadamy. Bo je┼╝eli trzymamy zadania w g┼éowie, czyli bez u┼╝ywania RAP-u, to niestety podlegamy zaw─Ö┼╝eniu naszej percepcji, tzw. my┼Ťleniu tunelowemu; bardzo cz─Östo towarzyszy nam przy tym nadmierny stres i dostrzegamy tylko kilka opcji, nie widzimy ca┼éego obrazka. Prowadzenie rejestru aktywnych przedsi─Öwzi─Ö─ç pozwala nam zobaczy─ç ca┼éy obrazek, jakie s─ů opcje. To te┼╝ zmienia i spos├│b podejmowania dzia┼éania, i spos├│b ustalenia priorytet├│w. Wielu klient├│w m├│wi: ÔÇ×┼üa┼é, wreszcie sytuacja sta┼éa si─Ö zarz─ůdzalna, wreszcie wiem, co ja robi─Ö. Mo┼╝e tego jest za du┼╝o, ale przynajmniej rozumiem sytuacj─Ö. Ja ju┼╝ wiem, w jakiej sytuacji si─Ö znalaz┼éem i co z ni─ů zrobi─çÔÇŁ.

Poprawne u┼╝ywanie kalendarza

Drugi element bazy produktywno┼Ťci to poprawne u┼╝ywanie kalendarza. W trzecim odcinku tego podcastu by┼éa o tym mowa, dost─Öpny jest on pod adresem marcinkwiecinski.pl/003. Przypomn─Ö tylko podstawow─ů zasad─Ö u┼╝ywania kalendarza ÔÇô nie planujemy wi─Öcej ni┼╝ 60% swojego czasu. Czyli je┼╝eli chcemy pracowa─ç osiem godzin dziennie, to planujemy maksymalnie pi─Ö─ç i p├│┼é do sze┼Ťciu godzin, zostawiamy wolne przestrzenie. Trzeba zrozumie─ç, ┼╝e kalendarz to nie przypominajka o tym, co mamy do zrobienia. Bo wiele os├│b traktuje go na zasadzie: ┼╝eby nie musie─ç pami─Öta─ç. Czyli nie trzyma─ç w g┼éowie, tylko odci─ů┼╝y─ç pami─Ö─ç. Owszem, kalendarz przypomni mi, co mam do zrobienia ÔÇô i to jest bardzo wa┼╝na jego funkcja ÔÇô natomiast ma┼éo os├│b u┼Ťwiadamia sobie, ┼╝e ma on r├│wnie┼╝ funkcj─Ö rezerwacyjn─ů, czyli s┼éu┼╝y do podejmowania decyzji i robienia rezerwacji na wykonywanie konkretnej pracy. Przyk┼éadowo: podejmuj─Ö decyzj─Ö, ┼╝e w ┼Ťrod─Ö o godzinie 11 przez dwie godziny pisz─Ö jaki┼Ť konkretny dokument. I ja ┼Ťwiadomie robi─Ö rezerwacj─Ö: w ┼Ťrod─Ö o 11 pisz─Ö dokument albo w pi─ůtek o 10 id─Ö na jakie┼Ť spotkanie. Rezerwuj─Ö sw├│j czas na wykonywanie pewnego zadania. Dok┼éadnie tak samo, jak umawiam si─Ö np. na prywatn─ů wizyt─Ö lekarsk─ů ÔÇô rezerwuj─Ö czas lekarza, deklaruj─ůc, ┼╝e o tej godzinie przyjd─Ö, ┼╝eby m├│c rozwi─ůza─ç m├│j problem zdrowotny. I tak samo jest z nasz─ů prac─ů. My potrzebujemy cz─Ö┼Ť─ç naszego czasu zarezerwowa─ç na prac─Ö do wykonania. Je┼╝eli nie zrobimy rezerwacji, to nasza skuteczno┼Ť─ç i wydajno┼Ť─ç mo┼╝e si─Ö obni┼╝y─ç, bo ca┼éy czas b─Ödziemy podlega─ç rozproszeniom i pewnej przypadkowo┼Ťci, stale biega─ç od przerwania do przerwania, nie u┼Ťwiadamiaj─ůc sobie, co jest najwa┼╝niejsze do zrobienia.

Profesjonalna obsługa wrzutek

Trzeci element to profesjonalna obs┼éuga wrzutek. ┼╗eby da─ç pewne zrozumienie, o co w tym chodzi, to poka┼╝─Ö Wam takie rozumienie wrzutki, w kt├│rym wszystko, co do Ciebie przychodzi, to albo przerwanie, albo rozproszenie. Przerwanie, czyli kto┼Ť przychodzi i przerywa Ci prac─Ö ÔÇô dzwoni do Ciebie, pisze maila, podchodzi do biurka, zawraca Ci g┼éow─Ö. Ten kto┼Ť przychodzi z pewn─ů pro┼Ťb─ů, poleceniem s┼éu┼╝bowym, sugestiami, pomys┼éami, generalnie z takim oczekiwaniem, ┼╝e zajmiesz si─Ö tym i najlepiej ju┼╝ teraz, rzucaj─ůc wszystko inne. Rozproszenie to wewn─Ötrzne przerywanie pracy wynikaj─ůce z tego, ┼╝e my rozproszyli┼Ťmy si─Ö, zdekoncentrowali┼Ťmy si─Ö, chcieli┼Ťmy co┼Ť zrobi─ç i jednocze┼Ťnie nie potrafimy si─Ö skupi─ç, bo przyszed┼é nam genialny pomys┼é, jaki┼Ť przeb┼éysk, intuicja, czyli co┼Ť wewn─Ötrznego. Przerywania s─ů zewn─Ötrzne, rozproszenia ÔÇô wewn─Ötrzne.

I ┼╝eby sta─ç si─Ö osob─ů efektywn─ů, tak─ů, kt├│ra bardzo ┼Ťwiadomie gospodaruje swoim czasem i osi─ůga rezultaty, na kt├│rych jej zale┼╝y, potrzebujemy nauczy─ç si─Ö odpowiednio reagowa─ç na te przerwania i rozproszenia. Bo sytuacje s─ů r├│┼╝ne. Niekiedy trzeba rzuci─ç wszystko i ratowa─ç dan─ů sytuacj─Ö, bo wydarzy┼éo si─Ö co┼Ť z┼éego i niespodziewanego, innym razem nie nale┼╝y ulega─ç temu przerwaniu czy te┼╝ rozproszeniu i jednak pozosta─ç przy wykonywaniu tego, czym si─Ö w┼éa┼Ťnie zajmowali┼Ťmy. I ta profesjonalna obs┼éuga wrzutek wymaga nauczenia si─Ö w┼éa┼Ťciwego reagowania na wrzutki, rozpoznawania, jaki typ ich si─Ö trafi┼é ÔÇô bo s─ů r├│┼╝ne typy wrzutek ÔÇô r├│wnie┼╝ zrozumienia, co si─Ö ze mn─ů dzieje w sferze emocjonalnej, bo ka┼╝de przerwanie i ka┼╝de rozproszenie wywo┼éuje efekty emocjonalne. I bardzo cz─Östo ja dlatego nie umiem podj─ů─ç dobrej decyzji, bo nie rozumiem swojej emocji, wi─Öc potrzebuj─Ö zrozumie─ç, co si─Ö dzieje i ze mn─ů, i z sytuacj─ů, oraz podj─ů─ç w┼éa┼Ťciw─ů decyzj─Ö, jak reaguj─Ö na t─Ö wrzutk─Ö, czyli w┼éa┼Ťciwie zareagowa─ç. Trzeba si─Ö tu nauczy─ç, jakich informacji potrzebujemy przy wzi─Öciu tej wrzutki do siebie, o co musimy dopyta─ç. Powinni┼Ťmy zapyta─ç, jaki ma by─ç efekt, ile zajmie mi praca nad tym nowym efektem, o kt├│ry kto┼Ť mnie prosi. Potrzebuj─Ö te┼╝ okre┼Ťli─ç ramy czasowe realizacji tego zadania. Czyli ta reakcja na wrzutk─Ö to nie mo┼╝e by─ç taki automatyzm, ┼╝e kto┼Ť przychodzi i m├│wi: ÔÇ×S┼éuchaj, zajmij si─Ö tym i tymÔÇŁ, ja natychmiast rzucam wszystko, co robi┼éem, i zaczynam to robi─ç, bo to zazwyczaj obni┼╝y produktywno┼Ť─ç. Bywaj─ů okoliczno┼Ťci, w kt├│rych rzeczywi┼Ťcie bezdyskusyjnie ┼éapiemy za ga┼Ťnic─Ö, gasimy po┼╝ar. Ale to s─ů tylko wybrane sytuacje, bardzo konkretne scenariusze. Jest te┼╝ wiele scenariuszy, w jaki spos├│b nie nale┼╝y reagowa─ç. Tego uczymy si─Ö w tej profesjonalnej obs┼éudze wrzutek, ┼╝eby w┼éa┼Ťciwie zareagowa─ç na okre┼Ťlone wrzutki, jednocze┼Ťnie rozumiej─ůc, co dzieje si─Ö z nami oraz z osob─ů, z kt├│r─ů wchodz─Ö w interakcje w┼éa┼Ťnie w trakcie takiego przerwania.

Rytm tygodnia

Czwarty element bazy produktywno┼Ťci to dzia┼éanie w rytmie tygodniowym, jedna z wa┼╝niejszych technik produktywno┼Ťci ÔÇô nauczy─ç si─Ö patrze─ç na czas w interwa┼éach tygodniowych, bo je┼╝eli ja sobie u┼Ťwiadomi─Ö, ┼╝e rok to 52 tygodnie i ja mog─Ö mie─ç takie 52 tygodnie idealne, to mog─Ö nauczy─ç si─Ö te┼╝ dzia┼éa─ç w rytmie tygodniowym. Niezwykle wa┼╝na umiej─Ötno┼Ť─ç, ma┼éo os├│b na pocz─ůtku swojej drogi zawodowej tak─ů poznaje, a ona w zasadzie zmienia wszystko, jest du┼╝o bardziej efektywna ni┼╝ np. dzia┼éanie w rytmie dziennym, kt├│ry te┼╝ si─Ö przydaje, ale jakby┼Ťcie mieli optymalizowa─ç rytm dzienny i tygodniowy, to w pierwszej kolejno┼Ťci warto zoptymalizowa─ç sw├│j rytm tygodniowy.

I bardzo wa┼╝ny element w naszym rytmie tygodniowym to wprowadzenie przegl─ůdu tygodniowego, czasami zwanego te┼╝ planowaniem tygodniowym. Tu r├│┼╝na literatura podaje r├│┼╝ne nazewnictwo. Zazwyczaj nazywa si─Ö to b─ůd┼║ przegl─ůdem tygodniowym, b─ůd┼║ planowaniem tygodniowym. Ja w Ogarnij Chaos┬« najcz─Ö┼Ťciej m├│wi─Ö, ┼╝e jest to przegl─ůd tygodnia. Chodzi o to, ┼╝eby znale┼║─ç czas na podsumowanie mijaj─ůcego tygodnia, ale r├│wnie┼╝ zaplanowanie nadchodz─ůcego. I zagra─ç w gr─Ö, kt├│r─ů nazywam ÔÇ×15 ┼╝eton├│wÔÇŁ, czyli wybra─ç 15 najwa┼╝niejszych priorytet├│w czy zada┼ä, kt├│re b─Öd─ů do zrealizowania w nadchodz─ůcym tygodniu.

Algorytm wyboru priorytetu

Ostatni element bazy produktywno┼Ťci to nauczenie si─Ö algorytmu wyboru priorytetu, czyli umiej─Ötno┼Ťci wybierania w ka┼╝dej chwili tego, co jest wa┼╝ne teraz. Ka┼╝dego dnia podejmujemy takich decyzji kilka, kilkana┼Ťcie, a nawet kilkadziesi─ůt, odpowiadaj─ůc sobie, co jest wa┼╝ne teraz, czym si─Ö teraz zaj─ů─ç, czym nale┼╝a┼éoby si─Ö teraz zaj─ů─ç. I tutaj pojawia si─Ö kilka opcji, kt├│re nale┼╝y wzi─ů─ç pod uwag─Ö. Trzeba wiedzie─ç: kiedy u┼╝ywa─ç kalendarza i robi─ç to, co w nim zapisali┼Ťmy; kiedy mamy pewn─ů dowolno┼Ť─ç i mo┼╝emy sobie poimprowizowa─ç; kiedy nale┼╝y zareagowa─ç na wrzutk─Ö, czyli zaopiekowa─ç zadanie, kt├│re w┼éa┼Ťnie przysz┼éo, zaj─ů─ç si─Ö tym, co si─Ö nagle pojawi┼éo. Czasem potrzebujemy wiedzie─ç, kiedy odpocz─ů─ç, bo w wyborze priorytet├│w wybieramy nie tylko to, jakie zadanie jest do wykonania, ale r├│wnie┼╝ kiedy odpocz─ů─ç. I ucz─ůc si─Ö algorytmu wyboru priorytetu, my z klientami uczymy si─Ö tych r├│┼╝nych specyficznych scenariuszy: kiedy reagujesz na to, co przychodzi, kiedy dzia┼éasz w spos├│b planowy, kiedy odpoczywasz. Pojawia si─Ö tu du┼╝o dyskusji typu: a co z wolno┼Ťci─ů i ze spontaniczno┼Ťci─ů? To te┼╝ trzeba sobie u┼éo┼╝y─ç w g┼éowie, ┼╝eby wiedzie─ç, kiedy pod─ů┼╝anie za spontaniczno┼Ťci─ů jest pewn─ů cech─ů po┼╝─ůdan─ů, a kiedy unikaniem odpowiedzialno┼Ťci. Wi─Öc to wszystko przepracowuje si─Ö w tym pi─ůtym elemencie, kt├│ry nazywamy algorytmem wyboru priorytet├│w.

Z mojego do┼Ťwiadczenia wynika, ┼╝e bez tych element├│w praktycznie niemo┼╝liwe jest stabilne, spokojne i konsekwentne realizowanie swoich zobowi─ůza┼ä. Gdy spotykam osob─Ö, kt├│ra ma obni┼╝on─ů wydajno┼Ť─ç, skuteczno┼Ť─ç, brakuje jej kontroli nad tym, co si─Ö dzieje, zadania j─ů przyt┼éaczaj─ů, to bardzo cz─Östo widz─Ö, ┼╝e zaniedbane s─ů kt├│re┼Ť z tych element├│w. Nie zawsze wszystkie, czasami kt├│rego┼Ť brakuje, a czasami jaka┼Ť technika nie dzia┼éa, bo wykonuje si─Ö j─ů pozornie. Natomiast zawsze w pierwszej fazie wsp├│┼épracy z klientem upewniam si─Ö, ┼╝e te pi─Ö─ç element├│w wdro┼╝y┼é, czyli nie tylko o nich us┼éysza┼é, zrozumia┼é, ale r├│wnie┼╝ je zastosowa┼é. Bo do┼Ťwiadczenie mnie nauczy┼éo, ┼╝e pomini─Öcie kt├│rego┼Ť z nich powoduje bardzo du┼╝e straty w produktywno┼Ťci.

W mojej opinii w produktywno┼Ťci chodzi o to, aby osi─ůga─ç wa┼╝ne efekty, ale w spos├│b komfortowy, bezpieczny, przewidywalny, spokojny, jednym s┼éowem: z ┼éagodnym traktowaniem siebie. Konsekwentnie do przodu, w skupieniu na tym, co wa┼╝ne, ale bez takich zryw├│w, szarpania si─Ö, bez niepotrzebnego stresu i wr─Öcz bez przemocy i manipulacji, czy to wzgl─Ödem innych, czy siebie.

Te techniki zgromadzone w bazie produktywno┼Ťci umo┼╝liwiaj─ů zbudowanie solidnych fundament├│w. Je┼╝eli zaczniesz na nich budowa─ç, to wzro┼Ťnie prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e b─Ödzie Ci si─Ö pracowa─ç du┼╝o spokojniej, w du┼╝o bardziej przewidywalny spos├│b, z du┼╝o wi─Ökszym komfortem. Przede wszystkim odzyskasz poczucie kontroli i zarz─ůdzania sytuacj─ů, ┼╝e to nie sytuacja zarz─ůdza Tob─ů, tylko Ty ni─ů. Ona nie zawsze b─Ödzie przyjemna. Wprowadzenie bazy produktywno┼Ťci nie oznacza pracy wykonywanej wy┼é─ůcznie w spokoju, wygodzie i komforcie. Pojawi si─Ö wiele nieprzewidzianych zdarze┼ä, ale zyskamy pewno┼Ť─ç i poczucie, ┼╝e sterujemy t─ů sytuacj─ů i pomimo du┼╝ej ilo┼Ťci zmiennych i dynamicznych czynnik├│w nadal mamy na ni─ů wp┼éyw.

Podsumowanie

My┼Ťl─Ö, ┼╝e na dzisiaj to wystarczy. Bardzo Wam dzi─Ökuj─Ö za dzisiejsze spotkanie, za Wasz─ů uwag─Ö i czas, kt├│ry zdecydowali┼Ťcie si─Ö sp─Ödzi─ç na s┼éuchaniu tego podcastu. Link do tego odcinka i do materia┼é├│w dodatkowych znajduje si─Ö pod adresem marcinkwiecinski.pl/012. Zapraszam do zerkni─Öcia i komentowania. Dajcie mi, prosz─Ö zna─ç, co chcieliby┼Ťcie, ┼╝ebym pog┼é─Öbi┼é, co w Was zarezonowa┼éo, co by┼éo dla Was wa┼╝nego w tym dzisiejszym odcinku podcastu. Wejd┼║my w tak─ů rozmow─Ö w komentarzach na temat tych pi─Öciu element├│w bazy produktywno┼Ťci. Mam te┼╝ ogromn─ů pro┼Ťb─Ö, ┼╝eby┼Ťcie wype┼énili ankiet─Ö dotycz─ůc─ů tego odcinka. Znajdziecie j─ů pod adresem marcinkwiecinski.pl/012ankieta. Te ankiety daj─ů mi bardzo wa┼╝n─ů informacj─Ö zwrotn─ů na temat tego, co s─ůdzicie o podca┼Ťcie, czego potrzebujecie, zasilaj─ů mnie w pomys┼éy, co dla Was nagrywa─ç, jakie tematy porusza─ç. Bardzo mi zale┼╝y na tym, ┼╝eby ten podcast by┼é dla Was jak najbardziej przydatny, ┼╝eby dawa┼é Wam konkretn─ů warto┼Ť─ç. I je┼╝eli nie powiecie mi, czego potrzebujecie albo z czym si─Ö borykacie w rozwoju swojej produktywno┼Ťci i w wychodzeniu z przepracowania, to ja b─Öd─Ö musia┼é zgadywa─ç. Je┼╝eli mi o tym napiszecie b─ůd┼║ wr─Öcz powiecie, to b─Öd─Ö w stanie bardziej Wam dopasowa─ç te tre┼Ťci do tego, czego potrzebujecie.

Zach─Öcam r├│wnie┼╝ do zasubskrybowania tego podcastu. Podcast Ogarnij Chaos┬« dost─Öpny jest w zasadzie na wi─Ökszo┼Ťci platform podcastowych czy to w aplikacjach do s┼éuchania podcastu, czy na Apple Podcasts, Spotify. Je┼╝eli uznajecie, ┼╝e to jest przydatne, to mam pro┼Ťb─Ö, aby oceni─ç, wystawi─ç recenzj─Ö w tych aplikacjach albo po prostu powiedzie─ç komu┼Ť znajomemu, ┼╝e istnieje taki podcast i mo┼╝e warto pos┼éucha─ç. Zale┼╝y mi, ┼╝eby dociera─ç do wszystkich os├│b, kt├│re borykaj─ů si─Ö z przepracowaniem. Raz jeszcze dzi─Ökuj─Ö Wam za dzisiejsze spotkanie. I jak zawsze ÔÇô wykorzystajcie dobrze sw├│j czas! Do nast─Öpnego, cze┼Ť─ç!

Informacja zwrotna na temat odcinka

Kiedy już wysłuchasz ten odcinek, zachęcam Cię do wypełnienia krótkiej ankiety:

http://marcinkwiecinski.pl/012ankieta

Zebrane dane pozwol─ů mi lepiej przygotowa─ç si─Ö do stworzenia kolejnych odcink├│w i pozna─ç Twoje oczekiwania odno┼Ťnie podcastu.

Je┼Ťli mo┼╝esz oce┼ä r├│wnie┼╝ podcast w ITunes.

Porozmawiajmy

Zapraszam Ci─Ö do dyskusji w komentarzach na temat tego odcinka.

Pytanie: Czy masz jakie┼Ť sta┼ée elementy swojej produktywno┼Ťci?

1 komentarz do “­čÄÖ´ŞĆ012: Czym jest Baza Produktywno┼Ťci?

  1. Dzi─Ökuj─Ö za nagrania i za wiedz─Ö, kt├│r─ů si─Ö dzielisz. W ci─ůgu ostatniego czasu przes┼éucha┼éem wszystkie dost─Öpne odcinki podcastu i da┼éy mi one do my┼Ťlenia. W tym odcinku bardzo pomocna wyda┼éa mi si─Ö jasna struktura pozyskiwania konkretnych umiej─Ötno┼Ťci i zaznaczenie, ┼╝e sama wiedza nie wystarczy, potrzebna jest jeszcze implementacja.

Leave a Reply