Maciek Aniserowicz zaprosił mnie do swojego podcastu “DevTalk”. Zapraszam Cię serdecznie do wysłuchania naszej rozmowy na temat produktywności.
Z tego ponad 40 minutowego wywiadu dowiesz się między innymi:
- Jaka jest istota produktywności?
- Od czego zacząć, aby działać bardziej produktywnie?
- Trzy ważne obszary optymalizacji własnej produktywności
- Jak zidentyfikować czy potrzebuję zoptymalizować własną produktywność?
- O modelu A-C-P
- Zasady prowadzenia rejestru przedsięwzięć
- Zasady korzystania z kalendarza
- Nawyk osób wysoko produktywnych
- O wyborze narzędzi do wspierania własnej produktywności
- O preferencjach wpływających na wybór narzędzi do produktywności
- Książki o produktywności, które warto poczytać
Bardzo jestem ciekaw Twojej opini na temat tego wywiadu.
Maciek przygotował również konkurs, w który do wygrania jest egzemplarz książki Davida Allena “Getting Things Done”.
Maćku, raz jeszcze dziękuję za zaproszenie! 🙂
Pytanie: Co dla Ciebie jest szczególnie interesujące w rozwijaniu własnej produktywności? Priorytety, Planowanie czy może sposoby Realizacji?
No to Marin lece posluchac. Pozdrawiam serdecznie beata
Świetny pomysł z podcastem, właśnie pobrałem do telefonu i na wieczór rezerwuję sobie czas na odsłuchanie. 🙂
Ha, dopiero dzisiaj posłuchałem. Ciekawe, choć z jedną rzeczą się bardzo nie zgadzam. Dlaczego email ma być złą formą komunikacji? Moim zdaniem jest jedną z lepszych. Miałem do czynienia z: forami, IRC, komunikatorem tekstowym, slackiem, telefonem/skype, smsami i bezpośrednią rozmową. Moje top three to bezpośrednia rozmowa i email ex aequo na pierwszym miejscu (w zależności od celu czasem lepsze jest jedno, czasem drugie) i ewentualnie rozsądne forum na trzecim.
@mbork – w wielu organizacjach mail stał się narzędziem kontrproduktywnym. Ludzie wręcz toną w wiadomościach email, pozostawiając zbyt wiele nieobsłużonych. To nie jest tak, że email nie działa. Ale są już narzędzia lepsze do komunikacji wewnętrznej, związanej z realizowanymi zadaniami. W nowoczesnych zespołach wdraża się Systemy Zarządzania Zadaniami, które pozwalają komunikować się “przez zadania”, czyli zamiast pisać ogólne emaile – zakładam komuś zadanie. Cała komunikacja na temat realizacji tego zadania toczy się w kontekście tego zadania w komentarzach. To sprawia, że ludzie komunikują się dużo bardziej precyzyjnie, nie trzeba tracić czasu na “wyłuskiwanie” zadań z treści maila oraz zmniejsza się ilość polityki prowadzonej w mailach związanej np. z rozmywaniem odpowiedzialności. Natomiast email nadal pozostaje i pewnie długo jeszcze pozostanie narzędziem do komunikacji ze światem zewnętrznym.