O produktywności w DevTalk

Maciek Aniserowicz zaprosił mnie do swojego podcastu „DevTalk”. Zapraszam Cię serdecznie do wysłuchania naszej rozmowy na temat produktywności.

20150302_devtalk_z_marcinemkwiecinskim_ogarnijchaos

Z tego ponad 40 minutowego wywiadu dowiesz się między innymi:

  • Jaka jest istota produktywności?
  • Od czego zacząć, aby działać bardziej produktywnie?
  • Trzy ważne obszary optymalizacji własnej produktywności
  • Jak zidentyfikować czy potrzebuję zoptymalizować własną produktywność?
  • O modelu A-C-P
  • Zasady prowadzenia rejestru przedsięwzięć
  • Zasady korzystania z kalendarza
  • Nawyk osób wysoko produktywnych
  • O wyborze narzędzi do wspierania własnej produktywności
  • O preferencjach wpływających na wybór narzędzi do produktywności
  • Książki o produktywności, które warto poczytać

Bardzo jestem ciekaw Twojej opini na temat tego wywiadu.

Maciek przygotował również konkurs, w który do wygrania jest egzemplarz książki Davida Allena “Getting Things Done”.

Maćku, raz jeszcze dziękuję za zaproszenie! 🙂

Pytanie: Co dla Ciebie jest szczególnie interesujące w rozwijaniu własnej produktywności? Priorytety, Planowanie czy może sposoby Realizacji?

4 komentarze do “O produktywności w DevTalk

  1. Świetny pomysł z podcastem, właśnie pobrałem do telefonu i na wieczór rezerwuję sobie czas na odsłuchanie. 🙂

  2. Ha, dopiero dzisiaj posłuchałem. Ciekawe, choć z jedną rzeczą się bardzo nie zgadzam. Dlaczego email ma być złą formą komunikacji? Moim zdaniem jest jedną z lepszych. Miałem do czynienia z: forami, IRC, komunikatorem tekstowym, slackiem, telefonem/skype, smsami i bezpośrednią rozmową. Moje top three to bezpośrednia rozmowa i email ex aequo na pierwszym miejscu (w zależności od celu czasem lepsze jest jedno, czasem drugie) i ewentualnie rozsądne forum na trzecim.

    • @mbork – w wielu organizacjach mail stał się narzędziem kontrproduktywnym. Ludzie wręcz toną w wiadomościach email, pozostawiając zbyt wiele nieobsłużonych. To nie jest tak, że email nie działa. Ale są już narzędzia lepsze do komunikacji wewnętrznej, związanej z realizowanymi zadaniami. W nowoczesnych zespołach wdraża się Systemy Zarządzania Zadaniami, które pozwalają komunikować się „przez zadania”, czyli zamiast pisać ogólne emaile – zakładam komuś zadanie. Cała komunikacja na temat realizacji tego zadania toczy się w kontekście tego zadania w komentarzach. To sprawia, że ludzie komunikują się dużo bardziej precyzyjnie, nie trzeba tracić czasu na „wyłuskiwanie” zadań z treści maila oraz zmniejsza się ilość polityki prowadzonej w mailach związanej np. z rozmywaniem odpowiedzialności. Natomiast email nadal pozostaje i pewnie długo jeszcze pozostanie narzędziem do komunikacji ze światem zewnętrznym.

Leave a Reply to Marcin KwiecinskiCancel reply