Baza produktywności

W optymalizacji własnej produktywności osobistej niezwykle istotne jest zbudowanie tzw. „bazy produktywności” czyli zestawu podstawowych umiejętności, które stanowią podstawę efektywnego działania.

To żadna nowość. Jest tak praktycznie w każdej dziedzinie w której chce się osiągać mistrzostwo.

W każdej dyscyplinie sportowej na początku potrzebujesz wyrobić podstawowe techniki, których doskonalenie przynosi wyjątkowe efekty w przyszłości.

W pracy szefa kuchni potrzebujesz poznać bazy smaków i zasady pracy w kuchni, aby w przyszłości tworzyć finezyjne smaki godne gwiazdek Michelin.

Grając na instrumencie potrzebujesz poznać podstawowe standardy, aby w przyszłości improwizować i tworzyć muzykę, która dociera do najbardziej wymagających słuchaczy.

Podobnie jest w organizacji własnej pracy umysłowej. Potrzebujesz mieć fundament, aby na nim oprzeć wszystkie działania prowadzące do realizacji efektów na których Ci zależy.

Dopiero na tej bazie możesz budować wszystkie inne techniki, które zwiększają Twoją wydajność lub skuteczność.

W projekcie „Ogarnij Chaos” taka baza produktywności składa się z 5 elementów.

➡ Prowadzenie Rejestru Aktywnych Przedsięwzięć, który pokazuje ile zleceń masz już „na produkcji”.

➡ Poprawne używanie kalendarza do rezerwacji własnego czasu.

➡ Działanie w rytmie tygodniowym oraz określanie 15 najważniejszych efektów nadchodzącego tygodnia.

➡ Umiejętność przyjmowania nowych zleceń oraz profesjonalnej obsługi tzw. „wrzutek”.

➡ Umiejętność wybrania zadania priorytetowego, czyli znalezienie poprawnej odpowiedzi na pytanie „Czym powinienem zająć się teraz?”.

Doświadczenie pracy z Klientami pokazuje, że pominięcie tych pięciu elementów w długim okresie przynosi wiele negatywnych efektów, m.in. : nadmierne przepracowanie, spadki wydajności, opóźnienia w projektach, gubienie wątków, zwiększony stres i niepewność w organizacji.

Pytanie: Czy posiadasz własne stałe elementy sposobu organizacji swojej pracy? Jeśli tak, to jakie?

Leave a Reply