4 kluczowe elementy udanego przeglądu tygodniowego

Kiedy już zdecydujesz się wykonywać systematyczny przegląd tygodniowy, ważne abyś dobrze wykorzystał ten czas. Niektóre osoby mimo dużego przekonania do tej techniki, nie wiedzą od czego zacząć i jak ją wykonać.

4elementy

W dzisiejszym wpisie opisuję z czego składa się poprawnie wykonany przegląd tygodniowy.

Prawidłowo wykonany przegląd tygodniowy składa się z następujących elementów:

Podsumowanie tygodnia – w ciągu tygodnia może się zdarzyć, że nie masz czasu wyciągnąć wniosków z tego co się wydarzyło. Przegląd tygodniowy to szansa na świadomą refleksję. Zatrzymaj się na chwilę, otwórz kalendarz, przemyśl co wydarzyło się w minionym tygodniu, wyciągnij z tego wnioski. Możesz również zapisać najważniejsze osiągnięcia z minionego tygodnia na swojej Liście Zwycięstw. Zidentyfikuj również sprawy, których nie miałeś możliwości zrealizować, mimo że je planowałeś.

Uaktualnienie Rejestru – po podsumowaniu tygodnia, element najbardziej techniczny – aktualizacja Rejestru Aktywnych Przedsięwzięć. Przejrzyj każde Przedsięwzięcie w rejestrze i zastanów się na jakim jest etapie. Oceń stopień kontroli tego przedsięwzięcia. Posortuj Rejestr. Dopisz brakujące zadania, usuń te już zrealizowane.

Wybór 15 żetonów – teraz najistotniejszy element: wybór najważniejszych priorytetów na nadchodzący tydzień. Wybierz do 15 najważniejszych przedsięwzięć, którymi chcesz się zająć w nadchodzącym tygodniu. Określ, jakie efekty chcesz mieć w tych przedsięwzięciach w nadchodzącym tygodniu.

Zaplanowanie nadchodzącego tygodnia – kiedy już masz zidentyfikowane 15 żetonów, zaplanuj je w kalendarzu. Następnie zaplanuj zadania, które nie są żetonami, ale są niezbędne do zrealizowania w nadchodzącym tygodniu. Pamiętaj jednak o regule 60%! Nie planuj w kalendarzu więcej niż 60% czasu.

ProTip: jeżeli używasz Systemu Zarządzania Zadaniami do organizacji swojej pracy, wtedy zwykle łączysz etap uaktualniania Rejestru i wyboru 15 żetonów. Po prostu uaktualniając Przedsięwzięcia, od razu oznaczasz którymi zadaniami zajmiesz się w nadchodzącym tygodniu oraz identyfikujesz swoje żetony. Następnie upewniasz się, że zaplanowane zadania nie zajmą więcej niż 60% Twojego czasu.

I to właściwie wszystko! Sprawnie wykonany przegląd tygodniowy nie powinien Ci zająć więcej niż 60 minut. Czasem 90, jeśli masz bardzo dużo przedsięwzięć w Rejestrze. Jeżeli opanujesz te cztery kluczowe elementy przeglądu tygodniowego, przekonasz się, że jesteś w stanie pracować dużo spokojniej jednocześnie osiągając dużo więcej efektów, na których Ci zależy.

Pytanie: Który element przeglądu tygodniowego przynosi Ci najwięcej korzyści, a który sprawia najwięcej trudności?

2 komentarze do “4 kluczowe elementy udanego przeglądu tygodniowego

  1. Pingback: 12 przeszkód przeglądu tygodniowego (i jak je pokonać) | Marcin Kwiecinski

  2. Pingback: Jak nauczyć się produktywności czyli wnioski po kursie Produktywność krok po kroku

Leave a Reply