Ogarnij chaos w danych kontaktowych

Jeżeli Twoja praca związana jest z budowaniem i utrzymywaniem wielu relacji biznesowych, jest duże prawdopodobieństwo, że masz trudność w utrzymaniu wszystkich danych kontaktowych swoich Klientów lub Partnerów Biznesowych w porządku. Przechowywanie wszystkich informacji o swoich kontaktach w jednym miejscu. Pamiętanie o kontaktach podtrzymujących relację. Podsyłanie ciekawych materiałów. Sprawdzanie co ktoś opublikował w sieciach społecznościowych, aby zagaić na ten temat podczas spotkania. Grupowanie. Dodawanie notatek i znaczników. Sprawne ogarnianie tego wszystkiego wymaga czasu i przemyślanego podejścia. Może też przyprawić o ból głowy. Wiele osób tworzy złożone arkusze lub bazy danych. Warto jednak przyjrzeć się dedykowanym aplikacjom, które zostały stworzone by odciążyć Cię od ciężaru zarządzania danymi kontaktowymi.

20140211_ogarnijchaoswkontaktach

Zdjęcie z kolekcji (c)Victor1558 Flickr Creative Commons na licencji CC2.0

Niedawno robiłem przegląd rozwiązań, które mogą usprawnić zarządzanie relacjami z Klientami. Poniżej przedstawiam co ciekawsze rozwiązania, na które trafiłem.

Jest to lista bez konkretnych rekomendacji. Nie wyczerpuje również wszystkich możliwości. Raczej chciałem pokazać Ci kilka ciekawych przykładów oprogramowania, które może usprawnić obszar zarządzania Twoimi danymi kontaktowymi oraz relacjami z Klientami.

Contactually – bardzo ciekawa aplikacja, której celem jest ułatwienie podtrzymywania kontaktów z osobami, które są dla Ciebie ważne. Po dokonaniu segregacji Twoich kontaktów , system będzie przypominał, z kim kiedy powinieneś się skontaktować. Wyświetli również wszystkie powiązane dane z Facebook’a, LinkedIn’a i Twittera’a. Zaawansowane funkcje umożliwiają również tworzenie automatycznych programów, które wyślą wiadomości za Ciebie.

FullContact – zunifikowana książka kontaktowa. Zbiera Twoje wszystkie dane kontaktowe w jednym miejscu. Automatycznie uaktualnia i łączy dane z różnych źródeł.

Nimble CRM – system łączący Twoje wszystkie aktywności społecznościowe i e-mailowe w jednym miejscu. Po podłączeniu Twoich kont Facebook, LinkedIn, Twitter oraz kont e-mail, system automatycznie tworzy pofile Twoich kontaktów. Dzięki temu w jednym miejscy widzisz co się dzieje u kogoś we wszystkich jego kontach na portalach społecznościowych.

Batchbook – podobnie jak Nimble CRM łączy wszystkie dane kontaktowe Twoich Klientów w jednym miejscu.

Livespace – system z naszego polskiego podwórka. Umożliwia zebranie wszystkich kontaktów w jednym miejscu. Ma kilka bardzo ciekawych funkcji, np. segmentacji czy grupowania kontaktów. Jego unikalną cechą jest wyjątkowo dopracowane doznanie użytkownika. System sam prowadzi Cię za rękę jak go używać. Wszystkie panele zostały dopracowane i „są tam, gdzie być powinny”. Chyba jeden z najprzyjemniejszych w użyciu systemów z całej listy.

ZohoCRM – dość toporny, lecz funkcjonalny system CRM. Posiada wiele różnych modułów do wyboru, dzięki czemu możesz przechowywać wiele informacji o Twoich danych kontaktowych. Podobnie jak Nimble CRM posiada moduł social CRM, pozwalający na śledzenie aktywności kontaktów w social media.

Insightly – prosta baza kontaktów, z dość dużą liczbą opcji rozszerzających. Bardzo ciekawy mechanizm linkowania danych. Interfejs niestety dość toporny.

Microsoft Dynamics CRM Online – ze względu na moją zawodową przeszłość nie mogło zabraknąć tego rozwiązania. Bardzo rozbudowana baza do przechowywania różnego typu baz danych i relacji, w tym i danych kontaktowych. W tej cenie jedno z najbardziej elastycznych narzędzi. Niestety wymagające czasu na zrozumienie zasad dostosowywania systemu do własnych potrzeb. Od tego roku abonament na Dynamics CRM Online zawiera dostęp do wywiadowni InsideView.

PipeDrive – to rozwiązanie do śledzenia sprzedaży, ale umieściłem je tu z jednego powodu. Autorom udało się zrobić prostą bazę kontaktów ze świetnym wizualnym silnikiem do popychania projektów do przodu. Rewelacyjnie zaimplementowany system definiowania najbliższych działań sprawia, że PipeDrive może stać się bardzo ciekawym systemem do implementacji GTD (o ile tylko jesteś w stanie przyzwyczaić się, że Twoje zobowiązania nie będą nazywały się Projects, tylko Deals).

Mam nadzieję, że udało mi się zainspirować Cię do poszukiwania usprawnień w sposobie zarządzania Twoimi relacjami. Ciekawy jestem jak dotychczas radzisz sobie z danymi kontaktowymi?

Pytanie: W jaki sposób porządkujesz swoje kontakty?